Què és la Seu Judicial Electrònica de la Comunitat Valenciana i per a què serveix? - Sede Electrónica Administración Justicia
Què és la Seu Judicial Electrònica de la Comunitat Valenciana i per a què serveix?
Què és la Seu judicial electrònica?
Què és la Seu judicial electrònica?
La Seu judicial electrònica es defineix com aquella adreça electrònica disponible per a la ciutadania i els professionals de la justícia a través de xarxes de telecomunicacions, la titularitat, gestió i administració de les quals correspon a cadascuna de les Administracions competents en matèria de Justícia, i a través de la qual poden exercir el seu dret d'accés a la informació, als serveis i als tràmits electrònics de l'Administració de Justícia.
Qui és el titular i responsable?
Qui és el titular i responsable?
La titularitat de la Seu judicial electrònica correspon a la Conselleria que tinga competències en matèria de justícia.
La gestió tecnològica de la Seu judicial electrònica serà competència de la Conselleria amb competències en matèria de les tecnologies de la informació i de les comunicacions.
Seran responsables de la gestió i dels serveis posats a la disposició de la ciutadania i professionals en la Seu judicial electrònica, els titulars dels centres directius de la Conselleria que tinga competències en matèria de justícia. Així mateix, la responsabilitat dels continguts correspondrà a l'òrgan que origine aquesta informació.
Quin és l'àmbit d'aplicació?
Quin és l'àmbit d'aplicació?
El seu àmbit d'aplicació s'estén a les oficines judicials i oficines fiscals radicades en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, així com a la ciutadania i professionals que es relacionen amb aquests organismes per mitjans electrònics.
Què puc fer en la Seu judicial electrònica? Continguts, serveis i utilitats.
Què puc fer en la Seu judicial electrònica? Continguts, serveis i utilitats.
La Seu judicial electrònica de la Comunitat Valenciana posa a l'abast de la ciutadania una sèrie de serveis:
- Alta i baixa en el servei electrònic d'actes de comunicació.
- La presentació electrònica, per part de la ciutadania, de procediments monitoris de les jurisdiccions social i civil (inclòs el procediment monitori de comunitat de Propietaris de la LPH), tant els escrits iniciadors, com els posteriors escrits de tràmit.
- La presentació electrònica, per part de la ciutadania, dels escrits iniciadors del Judici Verbal, del procediment de conciliació i del procediment d'execució de títol judicial.
- Informació sobre l'estat de tramitació dels expedients judicials.
- Accés a l'Agenda electrònica programada d'assenyalaments.
- La comprovació de l'autenticitat i integritat de documents electrònics emesos per l'Administració de Justícia en la Comunitat Valenciana (CSV).
- Relació dels sistemes de signatura electrònica admesos en la seu judicial.
- La presentació telemàtica de queixes i suggeriments en relació amb el funcionament de la seu.
- Accés a la Carta de Drets dels Ciutadans davant la Justícia.
- Accés a la Carta de Serveis i la Carta de Serveis Electrònics.
- Calendari de dies inhàbils
- Data i hora oficial en què queden registrats els tràmits.
- Serveis d'assessorament per al correcte ús de la seu.