Sol·licitud alta servei electrònic d'actes de comunicació - Sede Electrónica Administración Justicia
Sol·licitud alta servei electrònic d'actes de comunicació
Descripción tramite alta actos de comunicación
Descripció
En donar-se d'alta en aquest servei, vostè rebrà de forma electrònica les notificacions i comunicacions que, a partir d'aqueix moment, li remeten els òrgans judicials situats en la Comunitat Valenciana, en els procediments en els quals vostè siga part i no compte amb representació processal (procurador/a i/o advocat/da).
En donar-se d'alta en aquest servei, podrà accedir als actes de comunicació judicials des de la carpeta ciutadana i des del mòdul de notificacions de la Generalitat.
Saber mas tramite alta actos de comunicación
Saber-ne més
La Llei 18/11, de 5 de juliol, reguladora de l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació en l'Administració de Justícia, reconeix en el seu article 4, el dret de la ciutadania a relacionar-se amb l'Administració de Justícia utilitzant mitjans electrònics, i en concret a triar, entre aquells que a cada moment es troben disponibles, el canal a través del qual relacionar-se per mitjans electrònics amb l'Administració de Justícia. A més, l'art. 33 permet triar en tot moment la manera de comunicar-se amb l'Administració de Justícia, bé per mitjans electrònics, bé pels tradicionals.
En donar-se d'alta en aquest servei, rebrà de forma electrònica les notificacions i comunicacions que li remeten els òrgans judicials en els procediments en els quals vostè siga part, i no compte amb representació processal (procurador/a i/o advocat/da).
L'accés a aquests actes de comunicació judicial es realitza a través del mòdul de notificacions o de la seua Carpeta Ciutadana de la Generalitat Valenciana.
Si es dóna d'alta en el sistema, haurà de tindre en compte:
- Que l'acte de comunicació s'entendrà realitzat en el moment* en el qual vostè hi accedisca a través Carpeta Ciutadana.
- Aquests actes de comunicació romandran accessibles durant tres dies hàbils**.
- Que en el cas que se li haja remés correctament un acte de comunicació i transcórreguen aqueixos tres dies sense que haja accedit al seu contingut***, s'entendrà que la comunicació ha sigut efectuada legalment desplegant plenament els seus efectes.
- Per a facilitar que vostè tinga coneixement que li ha sigut remès un acte de comunicació, quan reba en el mòdul de notificacions o en la Carpeta Ciutadana una comunicació, li serà enviat un missatge a l'adreça de correu electrònic que vostè haja designat****.
(*) Si accedeix en un dia/hora inhàbil, la notificació s'entén realitzada en el primer moment hàbil següent.
(**) Són inhàbils els dissabtes, diumenges i festius (en la localitat seu del jutjat o tribunal on es tramita el procediment)
(***) Llevat que es presente justificació sobre la falta d'accés al sistema de notificacions durant aqueix període.
(****) Aquest avís no produeix cap efecte jurídic i no exclou el deure d'accedir el mòdul de notificacions o la Carpeta Ciutadana.
Requisitos tramite alta actos de comunicación
Requisits
A aquest servei poden accedir les persones físiques (no les persones jurídiques ni les persones físiques amb certificat de representant d'entitat).
Per a accedir a aquest servei s'ha de disposar de:
- DNI electrònic
- Certificat digital
- @Clau
Preguntes freqüents
Qui pot donar-se d'alta en el sistema?
Qualsevol persona física que dispose de DNI electrònic, Certificat digital o @clau.
No. Únicament les que remeten els òrgans judicials amb seu a la Comunitat Valenciana, en els procediments en els quals vostè siga part i no compte amb representació processal (procurador/a i/o advocat/da).
Si el procediment en el qual vostè és part s'està tramitant en un òrgan judicial situat fora de la Comunitat Valenciana, pot consultar els serveis similars disponibles en la següent adreça: http://www.administraciondejusticia.gob.es/paj/publico/pagaj/mapaSedes/.
On puc consultar aquestes comunicacions i notificacions?
En el mòdul de notificacions o en la seua Carpeta Ciutadana.
Com puc saber que m'han enviat una notificació?
Per a facilitar que vostè tinga coneixement que li ha sigut remès un acte de comunicació, quan reba en el mòdul de notificacions o en la seua Carpeta Ciutadana una comunicació, li serà enviat un missatge a l'adreça de correu electrònic que vostè haja designat.
Aquest avís no té efecte jurídic i no exclou que haja d'accedir periòdicament al mòdul de notificacions o a la seua Carpeta Ciutadana, per a comprovar si ha rebut noves comunicacions.
Puc accedir a les notificacions en qualsevol moment?
El sistema està disponible 24 hores al dia, els 7 dies de la setmana.
En el cas que se li haja remès correctament un acte de comunicació i transcórreguen aqueixos tres dies sense que haja accedit al seu contingut, s'entendrà que la comunicació ha sigut efectuada legalment, desplegant plenament els seus efectes en la mateixa forma que si hi haguera accedit.
Cal distingir tres supòsits:
-
Que vostè no haja accedit a la notificació en el mòdul de notificacions o en la Carpeta Ciutadana, en el termini de 3 dies hàbils des que va ser remesa pel Jutjat o Tribunal.
- En aqueix cas la notificació s'entén realitzada aqueix tercer dia.
-
Que vostè haja accedit a la notificació en el mòdul de notificacions o en la Carpeta Ciutadana, abans d'aqueixos 3 dies hàbils des que va ser remesa pel Jutjat o Tribunal, i l'haja fet en un dia/hora inhàbil (són dies inhàbils els dissabtes, diumenges i festius en la localitat seu del jutjat o tribunal, i són hores inhàbils les que van des de les 22.00 fins a les 08.00).
- En aqueix cas la notificació s'entén realitzada el primer dia/hora hàbil següent.
-
Que vostè haja accedit a la notificació en el mòdul de notificacions o en la Carpeta Ciutadana, abans d'aqueixos 3 dies hàbils des que va ser remesa pel Jutjat o Tribunal, i l'haja fet en un dia/hora hàbil (dies laborables en la localitat seu del jutjat o tribunal, entre les 08.00 i les 22.00).
- En aqueix cas la notificació s'entén realitzada en el moment de l'accés.
Durant quant temps puc consultar les comunicacions que m'han enviat?
Si ha accedit a la comunicació dins dels tres dies hàbils des que li va ser remesa, pot accedir-hi posteriorment, en qualsevol moment.
Si no va accedir dins del termini de tres dies hàbils des que li va ser remesa, la comunicació deixa d'estar disponible, i per a conèixer-ne el contingut haurà d'acudir a l'òrgan judicial.
Sí, en qualsevol moment, donant-se de baixa en el sistema. A partir d'aqueix moment, les comunicacions i notificacions judicials li seran remeses al domicili que conste en l'òrgan judicial que estiga tramitant el procediment en el qual vostè siga part. Per això, és convenient que verifique que disposa de les seues dades de contacte actualitzades.